kodulehe tegemine netikodu
Georg-Marttin Toim pilt

Georg-Marttin Toim

+372 5627 2798
georg@netikodu.ee

5 min lugemine

6 põhjust, miks su ettevõte vajab kodulehte

Autor: Georg-Marttin Toim

Isegi, kui sul on olemas Facebook, või Instagram, siis enamus inimesi kasutab meelepärase otsimiseks siiski vana hea Google abi.

Kas teadsid, et olenemata sellest, kas ettevõttel on olemas kontor, pood või muu füüsiline asukoht, kuhu inimesed saavad kohale tulla, et teenuseid tellida ja tooteid osta, siis üle 50% inimestest otsib teenuseid ja shoppab pigem internetist, sest nii on lihtsalt mugavam ja kiirem.

Kui sul pole internetis korraliku esindust, siis internetti kasutavatest klientidest oled sa 100% ilma, kuna nad ei leia sind sealt, kus nad sind otsivad.

1. Sul on täielik kontroll külastaja üle!

On palju ettevõtteid, kes kasutavad Facebooki, Instagrami ja Linkedini peamiste turunduskanalitena klientideni jõudmiseks, see toimib! Aga ainult vähesel määral. Kui sa oled ainult sotsiaalmeedias, siis mängid täpselt nende portaalide reeglite järgi… ja need reeglid muutuvad iga kuu. 

Sotsiaalmeedia postituste levik on väga piiratud! Olenemata sellest, kas Su lehel on 1000, 3000 või lausa 10 000 jälgijat jõuad Sa enda postitustega orgaaniliselt kuni 8% nendest jälgijatest. Ja kui tahad jõuda rohkemate inimesteni, siis lao aga rahakott lagedale ja maksa reklaamide eest. 

Sotsiaalmeedias on väga vähe võimalusi eristumiseks! Sotsiaalmeedia saitidel on Sul väga limiteeritud võimalused enda kliendi kõnetamiseks. Sa ei saa valida värve, fonte, ülesehitust, ega muud sellist, mis kliendis emotsiooni aitaks tekitada.

Kodulehel on sul täielik kontroll! Koduleht seevastu aga annab Sulle täieliku kontrolli selle üle, kuidas sa iga enda kliendi vastu võtad. Hea koduleht toimib alati nagu Su ettevõtte suurim fänn, koduleht võtab Su külastaja vastu, tutvustab Su ettevõtet, räägib kaasahaaravalt Su ettevõtte eelistest, ajaloost ning meeskonnast ettevõtte nime taga ning tutvustab kaasahaaravalt ja veenvalt ka ettevõtte teenuseid/tooteid. 

Koduleht näitab su ettevõtte väärtust! Hea koduleht toob esile selle, mis Su ettevõtet päriselt konkurendist eristab ja seeläbi ei ole Sul ka kliendi saamiseks vaja olla lihtsalt odavaim pakkuja sest hea koduleht suudab veenda külastajat, et sa oled oma küsitavat hinda väärt.

Kodulehel saad väga täpselt paika panna strateegia,

  • millist kanalit pidi külastaja enda kodulehele saad?
  • kuidas igale külastajale lähened?
  • kuidas räägid oma ettevõtte loo?
  • millisele tegevusele külastaja suunad?
  • kuidas külastajat endalt ostma veenad?

Tänu sellele saad kodulehel väga täpselt paika panna turunduslikud elemendid, mis aitavad külastaja ostuotsust mõjutada ja teda ostma veenda. Lisaks sellele saad sa täiesti tasuta parandada kodulehe leitavust(SEO).

2. Su kaubamärk eristub teistest kaubamärkidest!

Kui tellida koduleht vähegi asjalikumalt tegijalt, kes ei tee kodulehti 500€ eest, siis Iga hea veebilehega kaasneb üldiselt korralik bränding milles sisaldub:

  • kaubamärki iseloomustav logo,
  • kaubamärki iseloomustav värvivalik,
  • kaubamärki iseloomustavad fondid,
  • kaubamärki iseloomustavad brändimustrid,

Kui Su ettevõttel on bränding(logo, fondid, värvid, muster), mis on samad nii kodulehel, sotsiaalmeedias, kui ka reklaamidel, siis järjest rohkem hakatakse Su ettevõtet ära tundma ja seostama seda kindla teenuse või tootega. 

Kuid, kui satud veel sellise kodulehe tegija otsa, kellel on müügitaust ja, kes on orienteeritud kodulehe abil müügi ja päringute kasvatamisele, siis lisaks disainile võid tema käest saada:

  • professionaalsed teenuseid kirjeldavad tekstid,
  • ettevõtet tutvustava loo,
  • kodulehe müügistrateegia,
  • korraliku väärtuspakkumise,
  • ettevõtte diferentsiaalsuse välja selgitamise,

..see kõik kokkupanduna iseloomustab su kaubamärki ja on valitud nii, et need sind konkurendist eristaksid ja aitaksid külastajal aru saada ettevõtte poolt pakutavast väärtusest.

Uuringud näitavad, et, mida rohkem inimesed ettevõtte logo linnaruumis näevad, seda rohkem selle ettevõtte nime internetist otsitakse, kui otsitakse teenust, mida see ettevõte pakub. Seega, kui Sul on autodel logod ja bränding peal aga kasutad ainult Faceeboki lehte, siis jätad palju raha lauale.

3. Oled 24//7 klientidele saadaval isegi, kui magad!

Inimesed on erinevad, tööd on erinevad ja ajagraafikud on erinevad. Mõnikord on kliendile kõige parem aeg sinu ettevõttega tutvumiseks just öösel, mis tähendab seda, et kui Sa oled saadaval vaid 9:00-17:00 ei pruugi paljudel inimestel olla aega, et sinuga ühendust võtta Sulle sobival ajal. Ning selleks ajaks kui nad sinuga ühendust võtta lõpuks saavad on Su konkurendil nendega juba müük tehtud sest klient sai kogu vajaliku info konkurendi kodulehelt kätte, ja tähtsatele küsimustele vastuse läbi kodulehe chati. Lisaks sai ta kodulehel näha, ainult positiivseid kliendiarvustusi.

Paljudel ei ole 9:00-17:00 aega. ehk siis, kui ainus võimalus Su teenuse tellimiseks, Su äriga tutvumiseks või Su toodete ostmiseks on kohale tulla või helistada päevasel ajal, siis ei ole Sa paljudele klientidele sellel ajal saadaval, kui neil on aega sind tellida ehk, kui sa ei ole 24/7 avatud siis annad sa paljud enda potentsiaalsed kliendid konkurendile.

Ennem ostu tehakse internetis eeltööd. Ja kui neil isegi on aega, et, tulla Su kontorisse, esindusse või poodi siis enne tahetakse Sinust rohkem teada ja kõige mugavam on seda teha õhtul teleri ees diivani peale lesides kuna bussis brošüüre lugeda on igav. 

4. Koduleht aitab kliendis usaldusväärsust tekitada!

Sa ei saa kontrollida seda, milliseid arvustusi inimesed Su ettevõtte kohta jätavad Google-sse või Facebooki. Seega kui klient näeb linnaruumis Su logo või nime ja seejärel Su kohta internetist otsib ja keegi on jätnud halva tagasiside, Su teenuse kvaliteedi kohta ning see on lisaks juriidilisele infole ainus asi, mis ta leiab, siis on suur tõenäosus, et ta pigem valib Su konkurendi, kelle puhul ta saab kodulehelt kerge vaevaga näha, kes on need inimesed, kes seda teenust pakuvad, kuidas nad seda teenust pakuvad, millised on need kvaliteedinõuded, mida järgitakse, kes on need teised kliendid, kes on juba seda ettevõtet usaldanud, milliseid töid nad on teinud ja nii edasi. 

Ehk siis numbrid näitavad, et külastaja valib suurema tõenäosusega ettevõtte, kes suudab juba ennem teenuse/toote ostmist tõestada, et ta suudab tema probleemi lahendada ja, kes suudab temas usaldusväärsust tekitada ning kelle puhul ta rohkem TEMA JAOKS OLULIST INFOT kätte saab, olgu selleks siis arvustused, ettevõtte väärtused, sünnilugu, meeskond, teenuse eelised või mistahes muu infokild.

Mida paremin Sa enda klienti tundma õpid seda rohkem saad Sa panna kodulehele kliendi jaoks olulist infot ning seda suurem on tõenäosus, et klient saab kätte selle info, mis tema jaoks ostuotsuse langetamisel oluline on. 

90% inimestest usaldavad pigem seda infot, mida nad leiavad ettevõtte kodulehelt, kui seda, mis jäetakse Google või facebooki arvustustena.

5. Oled leitav, siis, kui klient Su teenust otsib!

Orgaaniline liiklus Su kodulehele ei tule üleöö, kuid, kui natukene rohkem kodulehe kallal vaeva näha, siis mõne aja pärast hakkab Google külastajatele Su kodulehte järjest rohkem soovitama ja tänu sellele hakkad saama rohkem liiklust ja päringuid oma kodulehele, ilma, et peaksid selle eest midagi lisaks maksma.

Regulaarsus on siinkohal võtmesõnaks. See tähendab seda, et Google järjest kõrgemale kohale tõusta, pead Sa enda kodulehele aeg-ajalt uut sisu lisama.

Lihtne viis selleks on lisada juurde tehtud töid, uuendada pilte, tekste, kirjutada aeg-ajalt mõni blogipostitus, jagada õpetusi enda klientidele, näidata klientidele, mida teised kliendid teenusest või tootest arvavad ja nii edasi. Mida kasulikum sa enda külastaja jaoks oled, seda rohkem Google sind soovitab.

6. Oled otsingumootori tulemuste tipus kasvõi kohe!

Sa võid teha täna uue saidi, panna külge Google AdWordsi otsingureklaami kampaania ja oled koheselt esimese kolme otsingutulemuse seas nähtav ja võib juhtuda, et saad juba homme kodulehe kaudu uue kliendi. 

Kui sa tead, et Sul on kliendile hea pakkumine ja tead kuidas seda talle pakkuda, siis võid ka vabalt teha ühelehelise maandumislehe, kus enda toodet või teenust veenvalt tutvustad ja seejärel paned käima Google AdWordsi kampaania ja hakkad sinna maandumislehele suunama tasulist liiiklust. Tasulise liikluse alla pean silmas, et maksad klikipõhiselt iga kliki eest, mis tehtakse sinu reklaamile

Kokkuvõtteks:

Veebileht on statistiliselt üks kõige parematest investeeringutest, mida ettevõte saab teha rohkemate klientide hankimiseks, kui mitte üldse kõige parem. Veebileht võimaldab Sul olla kliendi jaoks olemas igal ajal, sõltumata sellest, kus oled Sina, või kus on Su klient. 

See on hetkel kõik, aitäh Sulle lugemast kallis külastaja ja soovin sulle meeldivat päeva jätku.

Georg-Marttin Toim pilt
Tsauki,
Georg-Marttin siinpool, kas tahad proffide poolt tehtud toimivat kodulehte? Helista mulle 5627 2798 või saada mulle kiri georg@netikodu.ee. Vastan su kirjale 2h jooksul (E-R 9-17), või saad ühelt sinu valitud teenuselt -50%.
Facebook

Kas tahad saada rohkem ühendust võtmisi ostuvalmis klientidelt?