kodulehe tegemine netikodu
Georg-Marttin Toim pilt

Georg-Marttin Toim

+372 5627 2798
georg@netikodu.ee

5 min lugemine

Mis asi on taasturundus ja miks sa seda vajad?

Autor: Georg-Marttin Toim

Siit artiklist saad 5 minutiga teada, mis asi on taasturundus reklaam ja millised on sinu kasud, kui hakkad seda kasutama.

Mina olen Georg-Marttin, ma olen Netikodu digistrateeg ning täna ma räägin Sulle, kallis Netikodu blogi lugeja, ühest sellisest turundustaktikast, mis peaks olema 101% olemas Sul ja igal ettevõttel, kellel on koduleht, et kasutada maksimaalselt ära kodulehte ja turundusse investeeritud raha, jõudes uuesti nende inimesteni, kes on juba Su ettevõtte kodulehel käinud, kuid on sealt lahkunud ilma ostu sooritamata või päringut esitamata.

Kuidas taasturundus toimib?

Sisuliselt tähendab taasturundus seda, et igale, Su kodulehe külastajale lisatakse automaatselt tema internetibrauserisse(chrome, edge, mozilla jne) küpsis(lühike jupp koodi), mis võimaldab hiljem, kui ta on Su kodulehelt juba lahkunud kuvada talle reklaame üle kogu interneti.

Kus taasturundust teha saab?

Mõned sellised platvormid, kus selliseid reklaame Eestis saab automaatselt küpsiste abil kuvada on Facebook, Instagram, Youtube, ning Google Ads Display Networki kuuluvad veebisaidid, äpid ja muud platvormid.

Tegelikult on selliseid reklaamivõrgustikke, kus taasturundust teha saad, internetis väga palju, kuid need platvormid, mis ma välja tõin, on levinuimad Eestis ja nendel platvormidel on taasturunduse tegemine kõige tulemuslikum.

Eestis tehakse üldiselt taasturundust Google Ads Display networkis ja Facebookis, sest nende kahe platvormiga saab ära katta sisuliselt 99% kogu Eesti internetikasutajatest. Google Ads Display Networki kuulub miljoneid veebilehti, äppe, programme jms Eestis ja välismaal, kus neid reklaame kuvatakse.

Kaasaarvatud Igasugused kõrgema külastavusega blogid, foorumid, väiksemad uudisteportaalid jne. Tihtipeale tehakse taasturundust ka Youtubeis, kuid seal pigem mitte nii tihti, kui Google Ads Display Networkis ja Facebookis.

Ehk siis lühidalt, taasturundus on see, kui Sa kuvad juba Sinu saiti külastanud inimesele reklaame üle kogu interneti.

Kuid loomulikult on tähtis kuvada õigeid reklaame õigele külastajale, sõltuvalt sellest, mis lehte ta Su kodulehel külastas või, millise toote/teenuse vastu Ta huvi tundis.

Taasturundus on kõige kõrgema investeeringutasuvusega(ROI) turundustaktika!

Tänapäeval on vaja Sul ennem, kui klient su lehel ostu sooritab või päringu esitab enamasti jõuda temani 2 kuni 5 korda.

Inimestel on lihtsalt nii palju erinevaid valikuid ja võimalusi, et esimesest kohast ostmine polegi alati kõige targem valik.

Kuid samal ajal on ka inimestel nii palju erinevaid asju, mis nende tähelepanu röövida võivad, vahel ka just sel hetkel, kui nad on juba su e-poe kassas ja hakkavad maksma või paringut saatma.

Seetõttu ongi need külastajad, kelleni Sa läbi taasturundus reklaami uuesti jõuad, väga potentsiaalsed kliendid kuna nad juba teavad Su kaubamärgi kohta ja suure tõenäosusega on nad juba varasemt kaalunud just Sinult ostmist.

Taasturundamisel toob parima tulemuse läbimõeldud strateegia!

Nagu iga reklaamiliigi puhul, siis on siingi oluline, et sul oleks mingisugune strateegia, kuidas sa reklaamiga kliendis huvi tekitad!

Taasturundus reklaami luues on oluline analüüsida, et, miks see klient, keda sa tagasi kutsuda tahad üldse alguses Su veebilehele sattus, mida ta lootis Su lehelt saada, millisele murele ta lahendust otsis, millisele lehele ta alguses sattus, millise teenuse/toote vastu ta huvi tundis ja nii edasi.

Kui sa selle osa välja selgitad ja läbi mõtled, siis saad sa enda taasturundusstrateegia selle järgi kujundada.

Kui sa tahad, et Su taasturunduse reklaam teda võimalikult hästi kõnetaks , et ta tegutsema asuks peab see reklaam olema võimalikult spetsiifiline ja tema jaoks atraktiivne. Üldiselt on selline reklaam tema mure lahendus ehk selgita välja külastaja valukohad.

See tähendab, et Sa ei taha kuvada enda e-poes müügil oleva muruniiduki reklaami inimesele, kes Su poest tahtis osta arvutit, sest see ei lahenda kuidagi tema arvutiga seotud probleeme.

Samuti ei taha Sa reklaamida juuksuriteenust inimesele, kes Su salongi kodulehel tundis huvi hoopis küünetehniku aja vastu. Taasturundusega tahad Sa ennast enda kodulehelt lahkunud külastajale meelde tuletada ning veenda teda tagasi tulema ja ostu sooritama/pärimgut esitama.

Meie Netikodus teeme ka endale taasturundus reklaami!

Üks näide ka Netikodu näol, ütleme, et külastaja külastab meie veebilehel “Kodulehe tegemine” lehte veedab seal minuti-kaks kuid seejärel lahkub lehelt.

Mida meie siis saame teha, et seda külastajat siiski tagasi kutsuda on see, et näitame talle üle interneti reklaame sellest, kuidas oleme kodulehe valmistamisega suurepäraseid tulemusi saavutanud ehk, siis esitame talle reklaame mõnest meie “kliendiloost”, kus oleme näiteks, kodulehe valmistamise abil kliendi ettevõtte käivet tõstnud 2 kuuga 300% või, et, kuidas oleme Google Adwords reklaamiga kasvatanud kodulehelt tulevate päringute arvu 150%, need on kaks päriselt juhtunud asja ja me saame nendest lähtuvalt luua reklaami, mis selle külastaja meie kliendilugusid lugema suunaks ning saame sinna reklaami juurde lisada tegevusele suunava nupukese “Tahan ka 300% rohkem käivet”, mille peale klikkides klient satub uuesti meie lehele.

Tänu sellele taasturundusele saame külastaja tagasi kodulehele ja saame ta näiteks täitma päringuvormi, mida ta muidu täitnud ei oleks.

Taasturundus reklaam aitab külastajat ostma veenda ja müüki sulgeda!

Isegi, kui see külastaja selle päringuvormi meie kodulehel juba varasemalt täitis ja meie soovitud eesmärgini jõudis, siis võibolla on ta alles meie müügitsüklis sees.

Sellisel juhul on Taasturundus abiks müügi sulgemisel, näitades talle üle kogu interneti meie kaubamärgi kohta veel mainer kujundavaid ja usaldust tekitavaid eeliseid ning, et külastaja näeks, oleme ka juba varasemalt kodulehe valmistamise teenusega edukad olnud.

Georg-Marttin Toim pilt
Tsauki,
Georg-Marttin siinpool, kas tahad proffide poolt tehtud toimivat kodulehte? Helista mulle 5627 2798 või saada mulle kiri georg@netikodu.ee. Vastan su kirjale 2h jooksul (E-R 9-17), või saad ühelt sinu valitud teenuselt -50%.
Facebook

Kas tahad saada rohkem ühendust võtmisi ostuvalmis klientidelt?