kodulehe tegemine netikodu
Georg-Marttin Toim pilt

Georg-Marttin Toim

+372 5627 2798
georg@netikodu.ee

10 min lugemine

5 põhjust, miks iga ettevõte vajab kodulehte

Autor: Georg-Marttin

Kui Sinu ettevõte on siiani ilma koduleheta hakkama saanud, siis paratamatult tekib sul varem või hiljem küsimus “kas ma vajan oma ettevõtte jaoks kodulehte?”  või, “et mida saab koduleht mu ettevõttele juurde anda?” ja kui need küsimused sul endal ei teki, siis mõni agar müügimees vōtab kindlasti ühel ilusal esmaspäeval või teisipäeval Sinuga ühendust ja vannub sulle, et sa vajad kodulehte.

Ja lühike vastus Sinu küsimusele on, et sellel müügimehel on õigus! 

Müügimehel on õigus? 

Jah, müügimehel on õigus. 

Mitte kunagi varem pole olnud majanduslikult olulisem aeg oma ettevõtte kodulehte investeerimiseks, kui on praegu, aastal 2022!. 

Korralik koduleht pakub ettevõtetele väärtust, mida vajab absoluutselt iga tänapäeva ettevõte.

Täna vajab Sinu ettevõte rohkem kui kunagi varem, et potentsiaalne ostuhuviline klient leiaks esimesena just Sinu ettevõtte ja näeks juba esimeste sekunditega, et, mis Sinu ettevõtet konkurentidest eristab ja miks ta peaks valima Sinu.

Ettevõtte leitavus, kliendis usalduse ja tekitamine, klienditeenindus, konkurentidest eristumine, turundus ja müük…. need on mõned ärilised eesmärgid, mida koduleht täita võib ja ma võiks jätkata selle nimekirjaga vähemalt.. no ma ei tea, mitu tundi, kui mul oleks piisavalt kohvi ja sa viitsiksid seda loendit tundide viisi lugeda, kuid see pole täna eesmärk.

Loe ka; “Kuidas koduleht Sinu ettevõttele kasulik on?”

Sa tahad täna täpsemalt teada miks Sinu ettevõte vajab kodulehte ja sellepärast oled sa seda artiklit lugemas, niiet…. jätka lugemist…

Panime Netikodu kontoris pead kokku ja toome siin postituses välja 5 põhjust miks Sinu ettevõtte vajab kodulehte.

Põhjus number 1! Koduleht  jätab Sinu ettevõttest ametliku ja professionaalse mulje

84% Sinu potentsiaalsetest klientidest ehk teisisõnu tarbijatest arvab, et ettevõtted, kellel on olemas endanimelise domeeniga koduleht on oluliselt usaldusväärsemad, kui ettevõtted kellel on olemas ainult sotsiaalmeedia profiilid või noh nad ei arva vaid käitumismustrid ja statistilised numbrid näitavad seda.

Pane kõrva taha, et Inimesed ei osta teenuseid/tooteid ettevõttelt vaid spetsialistidelt, kes on selle ettevõtte taga. Koduleht on suurepärane platvorm, kus näidata, mis teeb osaühingu nime ja registri numbri taga olevatest inimestest ja teenuseosutajatest päriselt spetsialistid, kes oskavad teda tema murega aidata paremini, kui seda suudab keegi teine.

Kodulehe abil saad potentsiaalsele kliendile näidata, et Sinu ettevõte pakutav teenus/toode on tema raha väärt. See on koht, kus saad enda ettevõtet potentsiaalsele kliendile parimast küljest näidata. 

Kodulehel saad tuua välja kõik enda teenuste/toodete head omadused, mille tagajärjel toimib koduleht justkui nagu müügitunnel, mida mööda klient lihtsalt kulgeb Sinu soovitud tegevuseni olgu selleks, siis päringu esitamine või ostu sooritamine.

Kui kodulehel on kõik kliendi jaoks olulised tegurid struktueeritult välja toodud, siis saad kodulehe abil üsna lihtsalt kliendi ostuotsust mõjutada ja teda endalt ostma veenda. 

Põhjus number 2! Korralik koduleht aitab värbamisele kaasa

Kuigi kodulehte kasutakse peamiselt uute klientide leidmiseks ja ettevõtte turundamiseks, siis on palju spetsialiste ja tööotsijaid, kes tööturul aeg-ajalt ringi vaatavad. Seetõttu on nendel ettevõtetel, kellel on kodulehel välja toodud saadaval töökohad koos info ja ettevõtte poolt pakutavaga, oluliselt suurem võimalus soovitud kohale töötaja leida.

Oleme ka ise enda klientidega läbi sotsiaalmeedia ja kodulehe erinevaid värbamiskampaaniaid läbi viinud ja kampaaniate tulemus näitab ka seda, et korraliku kodulehega ettevõtte puhul mõistab tööotsija paremini ettevõtte poolt pakutavat väärtust ja tööalaseid arenemisvõimalusi seetõttu näib korraliku kodulehega ettevõte tööotsijale ihaldusväärsem ja võimaluste rohkem kui ettevõte, kellel koduleht puudub.

Põhjus number 3 Kliendid tahavad näha, mida ja kellele sa varem oled teinud!

Keegi ei taha olla esimene, kes oma rahaga hakkab Sinu ettevõtte teenuste ja toodete kvaliteeti testima, seetõttu kui Sinu kodulehel on kõik tehtud tööd või kasvõi parimad tehtud tööd ja klientide tagasiside, siis aitab see juba kliendi ostuotsust Sinu ettevõtte kasuks pöörata.

Lisaks tehtud töödele ja toodete ja teenuste omadustele saad külastajale, oma potentsiaalsele kliendile näidata, millised on Sinu ettevõtte tugevused ning miks on just Sinu ettevõte tema jaoks turvalisem ja ohutum valik kui Sinu konkurendi ettevõte.

Põhjus number 3! Saad ettevõtte nimelise e-posti aadressi ja saad teha e-maili turundust

Lisaks kodulehe aadressile saad domeeniga kaasa ka enda ettevõtte või kaubamärgi nimelise e-maili aadressi, mis viib ettevõtte kirjavahetuse klientidega veelgi professionaalsemale tasemele, eriti siis, kui oled siiamaani kasutanud enda klientidega suhtlemiseks isikliku e-posti aadressi või Google gmaili kontot. 

Lisaks sellele ei lase enamus populaarsed turundustööriistad kasutada e-kirjade saatmiseks isiklikke e-maili kontosid. Mis tähendab, et kui soovid teha näiteks e-maili turundust, siis peab olema kindlasti olemas ettevõtte meilikonto.

Põhjus number 4! Uued ja potentsiaalsed kliendid leiavad Sinu ettevõtte läbi Google otsingumootori!

Selle artikli kirjutamise ajal on maailmas 4.3 miljardit inimest, kes kasutavad Google otsingut igapäevaselt põhimõtteliselt kogu info ja abi saamiseks! Nad otsivad Googlest teenuseid, tooteid, meelelahutust, küsimustele vastuseid ja paljut muud ja kõike seda teeb ka rohkem kui 90% Eestis elavatest 16–74-aastastest inimestest.

Eestis on 1,21 miljonit internetikasutajat, mis teeb 91% elanikkonnast ja aastaseks juurdekasvuks on 1,1%. Internetikasutajatest 88% külastab internetti igapäevaselt, 10% vähemalt kord nädalas ja 2% vähemalt kord kuus.

Mis tähendab seda, et parim viis uute klientide saamiseks on teha end Google otsingumootoris nähtavaks klientidele, kes seal Sinu ettevõtte teenuseid ja tooteid otsivad.

Sotsiaalmeediavõrgustikud on Google’is indekseeritud, mis tähendab, et otsingumootori tulemuste seast võid vabalt leida ka ettevõtete sotsiaalmeedia postitusi, kuid seda väga vähesel määral. 

Koduleht annab Sinu ettevõttele võimaluse kasutada otsingumootori optimeerimise (SEO) tööriistu ja strateegiaid, mis võimaldavad sul olla esimeste seas, kasvõi täiesti tasuta!

Ja SEO on võti, et Sinu ettevõte ilmuks Google’i otsingutulemuste esilehel.

Väljend “otsingumootorile optimeerimine” võib olla alguses veidi segadust tekitav, või lausa hirmutav kuid praktikas on see tegelikult üsna lihtne ja väga loogiline, umbes nagu autoga sõitmine – Sisestad oma ettevõttega seotud märksõnad ja fraasid märksõnade uurimistööriista, sealt saad teada, millised neist märksõnadest saavad Google otsingus kõige rohkem liiklust. Seejärel koostada oma kodulehele sisu nendest märksõnadest lähtuvalt.

Reeglina peaks iga sisuosa/postitus keskenduma erinevale märksõnale, et kodulehel oleva sisu mahu kasvades saaks Sinu kodulehte järjest rohkemate märksõnade järgi järjestada. 

WordPressi jaoks on mõned suurepärased SEO pistikprogrammid/pluginad, mis muudavad SEO tegemise lihtsamaks, kuid kui soovid jätta selle pigem asjatundja hooleks, siis kirjuta meile ja teeme ära.

Põhjus number 5! Sul on täielik kontroll!

Sina kontrollid 100% seda, millise kogemuse absoluutselt IGA potentsiaalne ostuhuviline klient Sinu ettevõttega saab. Koduleht toimib Sinu ettevõtte visiooni, väärtuste ja teenuste laiendusena. See mitte ainult ei anna külastajatele väärtuslikku infot Sinu ettevõtte kohta vaid aitab neil ka Sinu ettevõtte poolt pakutava väärtust selgitada ja seda paremini mõista.

Loomulikult saad ka oma ettevõtte Facebooki lehte kaanefoto ja profiilipildiga “eristuma” panna. Aga lõpuks näeb leht ikka välja selline… Selline? Noh, nagu Facebook ikka, sinistes ja hallides toonides, või kui kasutad uuemat versiooni, siis mustades ja sinistes toonides, mis mitte kuidagi ei iseloomusta Sinu brändi ega ettevõtet ega ei näita külastajale, mis sind ülejäänud tuhandest sama tegevusalaga ettevõttest eristab. 

Facebooki ja instagrami platvormidele tuginemine tähendab nende teenusetingimuste järgimist, meeldib see või mitte.

Erinevaid teenusepakkujaid ja tooteid on lihtsalt nii palju, et potentsiaalsed ostuhuvilised kliendid tahavad juba su ettevõttega tutvumise esimestel sekunditel teada, mis väärtust nad sinu ettevõttel rohkem saavad, mis eristab sind konkurentidest ja miks nad peaksid valima JUST Sinu ettevõtte! 

Täpselt seda aitab teha üks korralik koduleht, mille abil saad palju paremini oma ettevõtet selgel ja kaasahaaraval viisil tutvustada. Kodulehte omades ei mõjuta Sinu ettevõtte äritegevust Facebooki pidevalt muutuv algoritm. 

Põhjus number 6! Oled potentsiaalsetele klientidele saadaval just siis, kui nad Sinu teenust/toodet vajavad!

Kui su ettevõttel on ainult füüsiline kontor/pood/teenindus, kuhu kliendid peavad tulema, et Sinu teenust tellida või toodet osta, siis on suur tõenäosus, et oled kliendile kättesaadav väga vähesel ajal ja vahest üldsegi mitte siis, kui nende jaoks on parim aeg ostu sooritamiseks.

Tihtipeale on potentsiaalse ostuhuvilise kliendi jaoks parim aeg Sinu äriga tutvumiseks ja tellimuse esitamiseks just öösel või töövälisel ajal, mis tähendab, et kui sa siis telefonile ei vasta ja kontor on kinni, siis suure tõenäosusega saab selle kliendi endale Sinu konkurent, kellel on olemas koduleht, mis on Google otsingumootoris leitav ning, kus on kõik vajalik info ostuotsuse tema kasuks mõjutamiseks olemas. 

Põhjus number 7! Õpid tundma enda klienti!

Ilma koduleheta on ettevõtte ja kliendi vaheline kokkupuude suhteliselt lühike.

Klient vajab Sinu teenust või toodet > ta pöördub Sinu poole > annab sulle raha ja saab Sinult teenuse/toote selle vastu, vahel tuleb ja ostab ta uuesti, vahel mitte kuid peale juuksevärvi, kehaehituse ja riietuse sa tema kohta muud teada ei saagi. Sa ei tea, kes ta on, kust ta tuli ja kuidas ta sind leidis.

Kuid, kui klient tuleb su kodulehele, mis on ühendatud mõõtesüsteemiga, siis saad sa väga täpselt teada, milline on Sinu kliendi demograafia(huvid, sugu vanus, asukoht jne) – kus ta asub, kuidas ta sind leidis, mis hetkel langetas ta ostuotsuse või mistõttu ta otsustas sult mitte osta ja saidilt hoopis lahkuda.

Selle info abil on sul võimalik edaspidi suunata intenetireklaame või mistahes muid turundustegevusi just nendele klientidele, kes kõige potentsaalsemalt ostu sooritavad või teenuse tellivad ning panustada just kõige rohkem seal nähtav olemisele, kust just seda õiget klienti kõige rohkem tuleb.

Ja mis kõige parem, sa saad teha taasturundust, ehk sa saad selle kliendi, kes juba korra Sinu Sinu kodulehele tuli ja Sinu käest ostis või ostmata jättis uuesti üles leida ja proovida talle uuesti müüa.

Niisiis kokkuvõtteks…

Iga ettevõte, kes tahab saada kliente, püsida konkurentsis ja õppida tundma enda klienti peaks kodulehte omama ja sellesse aeg-ajalt investeerima. 

Need olid siis 7 põhjust, miks peaksid enda ettevõttele kodulehe tegema, kui sul seda veel ei ole. Kui sulle see artikkel meeldis, siis jaga seda ka kolleegide ja sõpradega. Kui soovid uut kodulehte tellida või vana kodulehte uuendada, siis võta julgelt meiega ühendust siin. Võta ühendust. 

Olgu aitab küll praeguseks, olge mõnusa, ciaoo.

Kui sul tekkis küsimusi või soovid just nüüd ka enda ettevõttele kodulehe teha, siis saada mulle kiri georg@netikodu.ee ja vastan sulle 2h tunni jooksul. Kui soovid aga rohkem teada, siis külasta meid järgmine nädal uuesti. Laeme üles uue artikli, uuel teemal iga reede.

Georg-Marttin Toim pilt
Tsauki,
Georg-Marttin siinpool, kas tahad proffide poolt tehtud toimivat kodulehte? Helista mulle 5627 2798 või saada mulle kiri georg@netikodu.ee. Vastan su kirjale 2h jooksul (E-R 9-17), või saad ühelt sinu valitud teenuselt -50%.
Facebook

Kas tahad saada rohkem ühendust võtmisi ostuvalmis klientidelt?